Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe

2. HÉT - összegzés

 

A második súlyfaragó hetet hagytam magam mögött és igazán mondhatom: egy nagyon sikeres és kellemes időszakon vagyok túl. Ismét van víz a házunkban, gyönyörűen – kilengések nélkül – tudtam tartani a diétám, és fogytam is 1,5 kilót. Ezt pedig nem másnak köszönhetem, mint a harcosok étrendjének. Őszinte leszek, nem olvastam végig alaposan az erről szóló könyvet, mert a szigorú korlátokat nehezen tűröm. Annyit kutattam csak utána, hogy az elvével tisztában legyek.

Néhány évvel ezelőtt kipróbáltam már ezt az étrendet, de nálam nem igazán működött. Nehézkesen bírtam a nappali böjtös órákat, így csúnya kínlódásba fulladt a nagy fellángolás, hosszútávon nem voltam képes megvalósítani.

Nem tudom pontosan, azóta mi változott meg bennem, de most remekül zakatol a gépezet. Valahogy ráéreztem az ideális működésre és összeálltak bennem a fogaskerekek, mert az első lépésektől azt tapasztalom, hogy ez a diétás stratégia, ami leginkább passzol nekem.

Ennek lényege – hangsúlyozom, nem korteskedem mellette, csupán azért osztom meg, mert nekem nagyon bevált –, hogy napközben egyáltalán nem eszem, csak este 6-10 között vacsorázom alaposan. Ez a vacsora többfogásos, és az egyes fogások között fél-egy óra szünetet hagyok. Az első fogás egy gazdag zöldsaláta, aztán egy normál adag főétel következik, majd egy kis gyümölccsel és desszerttel zárom a napot. Az aktuális étvágyamtól függően összesen 1200-1800 kcal között eszem. Napközben csak délben iszom egy adag whey protein shaket (25 g minőségi fehérjepor vízben oldva – 100 kcal), aztán estig semmit nem eszem és iszom, csak aqua purificatát (by Rumpelstiltskin).

Ez az alulevést/túlevést váltogató étkezés hivatott megakadályozni, hogy vészesen lelassuljon az anyagcserém a csökkentett energiabevitel miatt. Mivel napközben nem eszem, sosem vagyok bágyadt és álmos, lefekvés előtt pedig sosem vagyok éhes. Nagyon jókat alszom teli – de nem túltömött – gyomorral. Továbbra is bármit ehetek, amit megkívánok, annyi csak a lényeg, hogy a napi kalóriafogyasztásom ne menjen 2000 kcal fölé, és lefekvés előtt két órával a táplálkozást be kell fejeznem.

Sosem gondoltam, hogy ilyet valaha leírok: de én tényleg, komolyan élvezem ezt a diétát!

Első héten fokozatosan szoktattam hozzá magamat, így a második héten már probléma nélkül be tudtam tartani. Most pedig, hogy lassan a harmadik hétnek is a végére érek, igazán jól érzem magam a bőrömben, mert a testem kezdi megszokni ezt az új állapotot. Az anyagcserém – nem részletezem – jó gyorsan pörög, nincsenek székrekedéses problémáim. A súlyom pedig minden nappal egyre kevesebb és kevesebb. Tehát nem panaszkodom!

Napközben folyamatosan iszom, de a napi vízfogyasztásom sosem szalad 2,5 liter fölé, mert nem akarok magamnak vesekő-problémákat (kivételt képeznek az erős fizikai aktivitással felturbózott napok, ezeken valamivel többet iszom).

Második héten sajnos megint nem mozogtam semmit, aminek nem a lustaság volt az oka: teljesen meg kellett még gyógyulnom egy makacs, többhetes influenzás betegségből. Ezen a héten azonban elkezdtem már a szorgalmas kerti munkát, ami – reményeim szerint – még intenzívebbé teszi majd a fogyásomat. Persze nem akarok hirtelen túl gyorsan fogyni, mert nem szeretnék lógó bőrleffentyűket a karomon, hasamon, combomon. De ekkora súlyfeleslegnél ez a kezdeti fogyási tempó szerintem még nem számít túl rohamosnak.

Az elmúlt 15 év tapasztalatai, kudarcai, próbálkozásai után megtaláltam végre az egyetlen olyan fogyókúrás étkezési módot, ami hosszútávon is működőképes számomra. Vannak ugyanis akaratgyenge fogynivágyók, akik képtelenek extrudált kenyéren és vízen élni hónapokig, és bizony én is közéjük tartozom. Ehhez én túlságosan szeretem a pocakom...

warrior-diet.jpg